måndag 12 september 2011

Styrketräningsutbildning med Jari Ketola i helgen.

Äntligen blev det av att få ihop en styrketräningsutbildning. Som jag tidigare har skrivit så har planeringen pågått ett tag men nu så... Jag vet att alla hade stora förväntningar och risken med det är att det inte riktigt blir som man tänkt. Men jag tror faktiskt att den här helgen uppfyllde de flesta önskningarna. Även den delen med träningsvärk =) alla var mer eller mindre stela och ömma redan efter fösta dagen.
Inser att vi har haft hållning som potatissäckar men nu så är vi snart ståtliga solrosor allihopa =)

Att helgen blev så lyckad beror till största delen på utbildaren vi hade. När gymmet utbildade i styrketräning under året 2003 så var Jari Ketola nere och utbildade. De var nöjda och då valde vi att anlita honom igen. Vill ni ha koll på honom så klicka här.... Värt det :D Vilka muskler!!!!

Alla har fått sig en tankeställare och jag tror faktistk att vi som inte styrketränat läänge och mycket hade en fördel av det. Vi har inte lika myckat att lära om. De personer som tränat styrka i många år har ett mer invant mönster och behöver därmed också arbeta mer med att förändra. Det vi alla hade gemensamt var stelheten i kroppen. De som tror att mycket muskler gör en stel, njaa det tror inte jag efter en helg med Jari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar