torsdag 26 april 2012

Magen igen då

Var till doktorn i onsdags. Roligare kan man ha men jag får säga att min doktor på Hansa Hälsan är toppen. Hon lyssnar och har tid att prata.

Min mage har ju varit galen till och från. Med beskrivningarna som jag gjorde på hur jag mår och hur magen beter sig när jag ätit olika saker så tror doktorn att jag har inflammation i tarmarna. Jag har tidigare ätit laktosfritt men det ville hon att jag skulle göra igen. Det är något år sedan jag gjorde det så vi tester igen.  Så nu är det laktosfritt under 30 dagar. Fungerar det inte så är det närmare undersökning av tarmen som gäller. Har även fått ett pulver (Inolaxol) som jag skall äta två gånger om dagen. Pulvret ser ut som snabbkaffe men blandar jag det i laktosfri A-fil så går det bra att få ner. Får inte tugga dem och det är lite läskigt att känna dem i munnen men inte få tugga. Men det ger sig väl....

Inflammation i tarmen (IBD) är inte kul, det är kroniskt och antingen är det Ulcerös Kolit eller Crohns sjukdom.    Då gäller det bara att gilla läget och lära sig leva efter magens regler.... Och jag som har mina egna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar