måndag 16 april 2012

Healing, årsmöte och hästar

Det är så min helg blev =)

Fredag eftermiddag, åker med faster och hennes man till Visby för att få healing. Har varit extremt trött den senaste tiden och kände att det var värt att prova i alla fall. Spänd av förväntan och med en förhoppning om att hjula ut från Solkristallen så satt jag i bilen. Blev uppmanad att kanske sänka förhoppningen lite och i alla fall vänta någon dag till innan jag räknade med denna energi.

Väl på Solkristallen så frågar kvinnan som skall behandla mig vad det egentligen är jag vill få ut av det. Mer energi är mitt korta svar. Mina chakran är tydligen i obalans, frågade inte hur det blev så, och för att energin i kroppen skall kunna flyta så måste de vara i balans. Så det var det första hon gjorde. Hon balanserade upp mina chakran. Smärtfritt ;)

Sedan pysslade och fixade hon med allt möjligt och jag hade koncentrationen på andningen. Skallrandet och visslandet kan säkert uppfattas som hokus pokus. Men det som fascinerade mig var vad hon sen kunde tala om för mig. Denna kvinna har jag sett i affären vid ett par tillfällen. Det är allt vi vet om varandra. Men när hon var klar kunde hon berätta saker om mig som hon omöjligt kunnat få veta om inte min kropp berättat det för henne.

Hon sa till exempel att jag kräver att jag själv gör allt perfekt. Det har hon helt rätt i, problemet är att jag kräver att andra skall göra det också. Sen sa hon att jag hade mycket mycket mycket i huvudet och alla problem som jag skapat var inte säkert att de fanns. Jag har en förmåga att skapa problem av sådant som inte är ett problem. Håller helt klart med och kunde inte säga det själv. Tyvärr är det inte alltid så lätt att tänka på det bara.

Vidare sa hon att jag valt att sluta leva. Jag har tryckt in pausknappen och gett upp. Mycket av tröttheten beror på tristess och att jag nu kunde välja att börja leva igen. Hon sa även att jag är för hård mot min kropp och att den kommer att straffa mig snart om jag inte börjar ta hand om min kropp. Jag skulle även göra spontana saker. Sen skrattade hon och sa "då menar jag spontana, det är inte så att du skall planera när du skall vara spontan". Huvudet på spiken! för det är precis så jag gör. ALLT måste planeras och förberedas in i minsta detalj.

Vågar du få veta sanningen så rekommenderar jag healing =)

Årsmöte på gymmet blev det också. Sitter kvar som kassör ett år till. Blandade känslor om det men nu har vi planeringsdag om 14 dagar och då tror jag vi kommer på samma vagn allihopa!!!

Hästar sen då. Ja äntligen blev det av att åka till Grötlingbo och Maria och få sitta upp på hästryggen igen. Som jag har längtat. Nästan inte vågat tro att det skulle bli av för sååå besviken jag hade blivit. Men ut kom vi och jag fick en lagom, liten häst ;) en nordsvensk som heter TUGG. Gick bra i dressyrarbetet som vi gjorde. Kändes inte alls så tung som han ser ut att vara. Bilden finns här nere. Hoppas jag får honom nästa gång också så vi kan känna på varandra lite mer. Jag tror det kan bli något stort av det här ;)


Lilla söta TUGG, bilden är hämtad från hemsidan http://www.mariashasteri.se/hastarna.html
Valack, kastrerades dock sent så han har lite "hingstutstrålning" kvar. Varit godkänd hingst. Tugg är född 2002. Ca 150 cm hög. Maria skriver om Tugg på sin hemsida: Snyggingen själv med den stora manen och svansen. En go  och glad kille med de snälla ögonen. Är inte rädd för något. Älskar att dra vagnen och koppar, det gör han, fast det blir lite "plocke pinn". Men lite mer dressyrarbete så kommer han att bli underbar. 

14 dagar kvar tills nästa gång och jag längtar. Hoppas bara den enorma träningsvärken i insidan av låren hinner lägga sig tills dess :D

2 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas att du fick ut rätt saker från healingen och att du ändrar det som känns negativt. En personlighet får inte slätas ut, men om den är ett "påhäng" gentemot sig själv och andra kanske vissa tankar och beteenden bör ändras. Spännande! Fick du en "energikick" eller blev det mer betungande?

    Ha det gott i vårvärmen (?)

    Ulla

    SvaraRadera
  2. Egentligen fick jag bara en bekräftelse på det jag redan visste. Men samtidigt var det skönt att någon som inte känner mig kan bekräfta det.

    Jag har helt klart fått en energikick. Kan komma på mig själv med att gå runt och bara le =) men det är klart att jag har en del att arbeta med också.

    SvaraRadera