tisdag 12 februari 2013

Hosta, hosta och åter hosta...

Jag blir smått galen på allt hostande. Är inte sjuk annars men hostar så det knakar i revbenen. Ibland bara torrhosta och ibland slemmigt värre.

Som jag tidigare skrivit så kan jag inte inta något som är sött. Så jag beger mig till apoteket för att hitta någon forma av halstablett och hostmedicin som inte innehåller något sött. Lycka till!! säger jag bara. Det blir att dricka vatten i fortsättningen. Gissa om jag får i mig tillräckligt med vatten i allafall.

Kvinnan på apoteket tyckte att jag kunde prova te med honung. Ööööö är inte honung söt. Nej det går nog inte sa jag för honungen smakar sött. Nej då finns det inget att göra svarar hon. Så jag är tydligen den enda i hela världen som inte vill ha hostmedicin eller halstabletter med socker eller sötningsmedel.

Hittar ni något förslag får ni gärna tala om det =)

Nu blir det lite alvedon för att lindra huvudvärken som kommer av allt hostande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar