torsdag 28 februari 2013

Förkylningstider

Trodde att jag skulle klara mig från detta men icke!!

Brukar klara av att hålla förkylningarna borta... Men all stress på jobbet har gjort att jag inte klarade det. Tänker faktiskt skylla på jobbet för sist jag var förkyld var när jag pluggade och vad innebär det? jo en massa stress och deadlines. Så ser världen ut nu med. Alltså är jobbet orsaken till min förkylning. Allt blir ju så mycket lättare om det finns en syndabock!!

Har tidigare skrivit om något  mot hosta utan socker. Det var stört omöjligt att hitta. Så nu äter jag vanlig hostmedicin och halstabletter. Är så sötsugen hela tiden så snart blir jag galen av andra orsaker än hostan. Det kommer att bli en tuff period när detta skall ur kroppen. Försöker dock att inte äta en massa sådant som jag inte skall äta men det är lättare än man tror.

Skall skriva lite om det positiva också. Eftersom jag är hemma nu ett par dagar så har jag tagit en minipromenad. Ja ungefär 20 min ute i solen. Det kan ju knappast skada i allafall. Som jag har saknat solen, dessa första strålar som värmer så gott!!!

En underbar vår är på väg och det skall bli min vår =)

2 kommentarer:

  1. En så underbart vacker bild. Krya på dig från vårförkylningen. Stressa inte med dina tankar kring skolarbete utan njut av din längtan efter mer kunskap. Ha det bra!

    Ulla i Tibro

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Vill veta allt på en gång men det får ta lite tid =)

    Ha de gott!!

    SvaraRadera