söndag 11 december 2011

Sudrets HC-Tyresö 12-3

Som många andra helger är jag på hockey. Ser det som min egen tid. Jag kan sitta i publiken utan att vara någon. Även om jag sitter i styrelsen så är jag relativt anonym. Det gillar jag. I allafall när jag är mitt i centrum på många andra ställen.

Dagens match var Sudret mot Tyresö. Det är enda laget som jag har sett spela på hemma plan. När jag var  i Stockhol tidigare i år så var jag och såg denna match.
Referat:
Sudret gör 1-0 redan efter 1.11 sekunder. Tyresö drabbas av utvisning efter 5.09 och när klockan stannar på 6.54 har Sudret gjort 2-0. 12.43 gör Sudret 3-0 och jag känner att det är blir ingen rolig match. I alalfall inte om man vill ha lite spänning. Tyresö väljer att byta målvakt och det blir bättre. Han får en bra start och tar några puckar. Men klockan stannar på 16.56 för då var det dags igen för Sudret att göra mål 5-0. Första perioden slutar 5-0 och det är lite svårt att avgöra om spelet är bra, det blir inget flyt utan hackigt för alla utvisningar för Tyresö och mål för Sudret.

Andra perioden börjar med att Tyresö gör mål efter 32 sekunder, hallen blir precis tyst. 2.04 är det Tyresö tur igen. Min reflektion är att Sudret tappat koncentrationen och behöver fokusera NU!!!. 7.46 gör Tyresö 5-3 och jag börjar befara att det här går åt hel---e. Sudret begär time out. Det var behövligt. 9.20 göär Sudret 6-3 när Tyresö har en man utvisad. 10.43 händer samma sak Sudret passar på när Tyresös spelare vilar i utvisningsbåset och det blir 7-3. Målet var skitsnyggt och nästan gjort av en isprinsessa =). 15.11 gör Sudret 8-3 och nu är matchen inte kul längre förutom att det är bra att de håller på att vinna. Men som publik vill man se lite spänning. Tyresö har en enorm motvind. Ligger under med 3-8 och har fått skicka en spelare på lass. Troligen bruten handled.

1.43 in i tredje gör Sudret 9-3 och 6.08 = 10-3 och jag börjar tycka synd om Tyresö. 6.36 är det 11-3 och 8.49 får Sudret en straff till sin fördel. Nu står det 12-3. Minns ni att jag skrev när Tyresö fick sin första utvisning? jag har inte glömt att tala om när Sudret fick sin utan det gör jag nu. Sudret får sin första utvisning 12.05 min in i tredje perioden. Jag kan inte säga att de skulle haft någon tidigare för så illa tyckte jag inte att det var men undrar ändå hur de kan klara sig i lite mer än 50 minuter utan utvisning.

Matchen slutar 12-3 och det är verkligen kul att det går bra för Sudret. Det behöver grabbarna och alla runt laget =)

 Bilder från matchen i Stockholm i oktober.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar