söndag 25 december 2011

Julafton och juldagen

Julafton började med spinning. En tradition sedan flera år nu. Ett antal entusiaster samlas och deltar i spinning på morgonen. Så redan 8:30 satte vi igång cyklarna. Sedan duscha och göra sig klar för att åka till mormor. Tidigare år har jag hämtat henne och sen har vi åkt till mina systrar men nu hade vi bestämt att vi firar hos mormor. Vi tog med all mat och höll tilll hos henne. Jag tror hon uppskattade det men var inte direkt närvarande och ju tröttare hon blev desto längre bort försvann hon i tanken. Men det är ju så det är.

Eftermiddagen tillbringades delvid hos mormor och sedan i soffan för att se kalle anka.Somnade nästa på soffan. Hade planen att syster och jag skulle se film men hon fick jobba istället. Men jag fick mat hos faster istället så jag behövde inte vara helt ensam. Systrarna tittade in efter sina jobb så vi fikade och drack glögg.

Juldagen är den dagen när jag bjuder på mat. Det är dock inte julmat utan "bara" mat =) i år blev det asieninspirerat och ris ala malta till efterrätt.. Alla som var här åt och blev mätta. Dock passade det inte alla bjudna att dyka upp men trevligare hade vi!!! Sedan tog jag en välbehövlig promenad.

Tror jag håller på att bli sjuk för något har flyttat in i min näsa och jag lyckas inte snyta ut det. Har verkligen inte tid med det så jag äter c-vitaminer och kan jang så de skvätter om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar