söndag 26 juni 2011

Vätternrundan och allt annat trögt

Just nu är det trögt på alla håll. Cyklade vättern 17-18 juni och hade bara en plan och det var att komma hela vägen runt. Hade misslyckats med marathon och kännde att nu var det dags att lyckas med något. Tyvärr så blåste det så vansinnigt, erfarna cyklister pratade och 10-12 m/s och upp mot 15 m/s i byarna. Jag kom till Jönköping, det är ungefär 11 mil och sen bröt jag. 11 mil i mer eller mindre rak motvind gjorde att jag inte orkade längre än till Jönköping.
Alla säger att du skall vara nöjd med 11 mil i den blåsten. Ingen förstår nog egentligen hur misslyckad jag känner mig. Inte heller hur pinsamt det är att anmäla sig till saker som man sen inte klarar av. Att stå på startlinjen gång på gång och inte komma i mål tar på psyket.

Nu är fokus mer att komma ner i vikt och känna att det fungerar. Men även där är det trögt. Vet så väl hur jag skall göra för att må bättre och lyckas minska något i vikt men känner inte för det. Har tappat motivationen för miljonte gången. Undrar hur jag skall hitta tillbaka till den igen. Jag vill så mycket men känner att det är lätt att misslyckas och då faller motivationen.

Nu blir det en rask promenad i allafall. Måste föröska hålla kvar i motionen. Har planerat att styrketräna tre gånger i veckan och skall försöka hålla det i allafall.

3 kommentarer:

  1. Kanske har du satt målen lite för högt? Marathon och Vättern är ju typ det värsta... Kanske att du ska sänka ribban?

    SvaraRadera
  2. Risken finns att du har rätt men jag vill juuu =)

    SvaraRadera
  3. Men du hinner juuuu :D Lägg det på flerårsplanen, börja med mindre mål och när du lyckats med dom kan du höja ribban. Självförtroendet mår så mycket bättre utav det :)

    SvaraRadera