måndag 6 juni 2011

Upp och ner, ner och upp

ungefär så är det nu. Vissa dagar är allt på rätt väg och jag har kontroll. Så kommer tillfällena när det blir sämre med kontroll. Har diskuterat det fram och tillbaka med "min" Sara och försöker få ordning på det. Snart är mina helger slut och jag kan vara hemma och skapa lite ordning.

Har svårt att stanna i tid och mycket görs av gammal vana. Kanske en vana som inte är bra och då måste den brytas. Just nu skall jag bryta vanan att kunna äta lite av något och inte kapitulera helt och bara mumsa. Då mår jag bara dåligt sen! Helgen som kommer blir en utmaning. Det skall firas examen och då finns det godsaker att äta. Men jag skall tänka mig för och bara smaka och njuta av det.

2 kommentarer:

  1. Det är svårt det där, att vara lagom. Lagom glad, lagom intresserad, lagom hungrig...
    Det tar tid att ändra om, men håller man bara blicken stadigt åt rätt håll brukar det gå vägen tillslut! Kram på di!

    SvaraRadera
  2. Du är så bra Kicki och jag är fortfarande övertgad om att du fixar det här! Den enda som sätter gränser är du och det är också bara du som kan ta dig förbi murarna! Ge aldrig upp, för du är som starkast när du känner dig som svagast, annars hade du aldrig tagit ett steg framåt, uppåt igen! Jag finns vid din sida, hör av dig i helgen om du behöver! Kramar i massor "din"Sara:D

    SvaraRadera