söndag 20 januari 2013

Jag finns men...

... bloggandet är inte min prioritering just nu.

Som ni tidigare kunnat läsa så har jag fått diagnosen hetsätning. En del påstår till och med att det inte finns något som heter så men det får stå för dem!

Jag har gått i terapi och är nu på väg tillbaka. Vägen är lång och jag är inte framme ännu men börjar se hur vägen ser ut. Jag jobbar stenhårt varje dag och vill verkligen komma ifrån detta helvete. Jag har insett att det är socker som triggar igång detta ätande.

Så undviker jag socker så är det lättare att hålla sig på rätt sida om staketet. Det är en begränsning i vad som går att äta och inte. Det är svårt att inse att jag inte kan eller rättare sagt bör äta socker igen. Kakor, bullar, godis och glass är inget problem. Men det är faktiskt socker i tandkräm också?!?!?!?! att undvika socker är inte så enkelt som det kan låta men jag lär mig varje dag. Ingen frukt fungerar. Inte heller kolhydrater i form av pasta, potatis, ris och bröd. Det har jag reagerat på tidigare och det håller i sig. Min kost är begränsad men jag varierar den så gott det går.

Jag har även insett att det är kost jag vill fortsätta med. Jag kommer att läsa till kostrådgivare under våren och skall sedan försöka hjälpa folk med det som jag egentligen hade behövt. Så får vi se hur det går!!!

Här kommer en bild på förändringen som pågår just nu.


2 kommentarer:

  1. Lycka till med förändringasarbetet. Du har ju ambitioner om hur du skall använda din kunskap och dina erfarenheter. Ha en bra vår! Ulla i Tibro

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Nu skall jag bara få ihop mina ambitioner.
    Hoppas att du har det bra??

    SvaraRadera