söndag 12 december 2010

Vad händer??

Ja det kan man verkligen undra. Vaknar som vanligt och äter frukost framför dator, som vanligt. Har för vana att läsa tidningen, både helagotland.se, aftonbladet och expressen. När jag kommer in på kvällstidningarnas hemsida möts jag av texten "terrorbrott" fattar först inte att det faktiskt handlar om vårt eget land. Mitt i huvudstaden har någon satt sprängämnen på sin kropp och sprängt sig själv och bil. Mitt i STOCKHOLM!! hur gick det här till och vad kommer härnest. Lyssnar på Fredrik Reinfeldt som står och säger att vi inte skall dra förhastade slutsatser och så är det kanske. Ändå anser jag att det är svårt att inte tänka "vad kommer sen?" jag kan tycka att det är en naturlig reaktion på något så allvarligt som ett terrorbrott. Ja ja det vi kan göra är att vänta och se vad som händer.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar