onsdag 22 december 2010

Rätten att uttrycka dig??

I Sverigen är det yttrandefrihet! och vissa använder den utan att ens tänka på att det kan såra andra. Spinning i går som vanligt. När passet är klart frågar en ny deltagare om det är svårt att bygga muskler i magen. Svarar med rätt teknik så går det och så lite tålamod. Hon svarar att du som är så tjock måste väl ha en del muskler för att hålla allt uppe!! Hur kan man komma på tanken att säga så till en människa som man inte känner?? jag blev helt ställd och svarade något med att det inte alltid är en fördel att vara smal. Damen har inget extra fett på kroppen och jag bara kännde att jag fick ge tillbaka lite, bara för att hon var så smal. Har man rätt att göra så? Hur kommer man på tanken att göra det. Även om jag ser människor som inte ser ut som jag så har jag väl ändå ingen rätt att påpeka det med risk för att såra. Säger människan något själv om sin vikt och utseende kan jag säga något MEN jag skulle aldrig komma på tanken att ta upp ämnet med en person jag inte känner. Det gjorde faktiskt ont i mig! även om jag vet att jag kämpar med min vikt så har hon ingen aning om det. O föresten tror jag inte att hon bryr sig om det. Innerst inne ville jag bara skrka åt henne att hålla käften tills hon visste vad hon pratade om. Men jag skall inte göra bort mig, det är hon som klantade till det med att konstatera som hon gjorde! Behandla andra som du själv vill bli behandlad!!!

3 kommentarer:

  1. Det är inte sant! Oförskämt så in i norden. Dessa människor, de har tyvärr det svårt någonstans! Kram

    SvaraRadera
  2. Gisses! Det var det värsta Kicki. Förstår att du blev ledsen, det hade jag också blivit om någon sagt något så elakt. Men precis som Tigris säger, så är det inte okej hos människor som vräker ur sig sådana saker.
    Vad tror du hon sagt om hon sett mig? :
    - Det måste vara fantastiskt för dig som har en sån stor näsa, tänk så mycket du måste lukta ;)

    Hoppas du får en fin fin jul tillsammans med dina nära och kära! Första hellediga julen på många år antar jag?! Kramen!

    SvaraRadera
  3. vilken stor idiot, fanns nog ingen hjärn kapacitet som jobbade utan de va bara munnen som arbetade! så kallad glappkäft. tur att du har mer IQ än hon, kör skiten ur henne på nästa pass, ha ha. kram på dig

    SvaraRadera