torsdag 18 november 2010

Livet består av...

... jobb, träning, mat, sova, plugga och existera. Ibland undrar jag varför vissa saker är så svåra att få till. Jag tycker det är kul att skriva men det blir inte av lika ofta längre.
Nu är i allafall köket näst intill klart. Färgen skall torka sen är det projekt STÄD som är kvar. Kanske har jag lite mer tid efter det.
Mitt stora projekt, maraton och vättern är ett projekt som hänger över en hela tiden. Cyklingen flyter på. Springer är värre, vädret är blåsigt och kallt. Värst är blåsten, spelar ingen roll åt vilket håll jag springer så har jag motvind. Måste få rutin på att springa på onsdagar när jag är ledig. Det får bli backar eftersom det är spinning senare på kvällen. Långspring på helgerna.
Har anlitat en personlig tränare och hon tjatar om vilodagar. Det får bli fredagar!
På jobbet går det bra! de andra påstår att jag lär mig fort och så är det kanske. Går man in för att lära sig något och har fallenhet för det så kanske det går också. Jag tycker att det är intressant och det gör sitt till.
Plugga har jag börjat med igen. Nu är det näringslära som står på schemat. Tycker att jag behöver ha en bättre grund att stå på och så kanske jag kan förstå min egen kost på ett bättre sätt. Det finns så många olika rekommendationer så jag blir rakt förvirrad. Sen tror inte jag att det här som vi lär oss är perfekt för alla men det ger förståelse. I slutändan är det ändå du själv som måste se vad som är bäst för dig.

2 kommentarer:

  1. Verkligen roligt att det går bra på jobbet Kicki! Det är tung årstid att vara löpare, men du får se motvinden som något att luta sig emot ;) Sedan är det lättare i skogen såhär års, där kan det vara riktigt behagligt även en blåsig dag.

    Ska bli spännande med din näringslära. Alla dessa kostvarianter som finns får man nog ta med en nypa salt. Precis som du skriver så är det så individuellt och varje människa måste hitta det som passar just honom, eller henne.
    Må gott, och tack för att du förvarar mina skor :D

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så är det nog för de flesta dennna årstiden: sova, äta, åka, jobba, handla, diska, städa... Men kanske är det vardagens rutiner som gör att livet ändå fungerar. Diska med närvaro, njut av när det är färdigstädat, sov gott, ät lagom osv...

    Depressioner, nedstämdhet eller bara lite sorgsenhet är så vanligt denna årstiden när mörkret kryper på oss. "Tänd ett ljus och låt det brinna..." Tänk på brandsäkerheten, men elda ljus hemma, att snart få tända adventsljusstakarna lyser upp!

    Livsmedelsval och tillagningsmetoder är så personliga och beror på religion, tradition, tillgång på livsmedel, tid, kunskap... Det är därför som vi människor äter olika, väljer olika och tycker olika. Sjukdom kan göra att man måste välja om. Att tro på sin sak är en stark friskfaktor, lite som placeboeffekten.

    Ha det gott!

    Ulla

    SvaraRadera