onsdag 3 november 2010

Ett annat fokus

För ett par dagar sedan la jag in bilder med mål som fokus. Men det finns så många andra sätt att ha mål som fokus. Utan mål kommer vi ingen vart. Eller rättare sagt vi vet inte när vi är framme. Om jag inte vet vart jag skall så vet jag ju inte när jag kommer dit =) Vad är då ett mål? Det skall vara utformat efter dina egna behov och funderingar. Realistiskt och genomförbart. Mina mål är:
  1. genomföra Stockholm Marathon 2011, realistiskt eftersom jag klarade halva förra gången. Det gör att med mer träning och en medvetenhet om vad det innebär så är det genomförbart.
  2. cykla vätternrunt 2011. Leder spinning två gånger i veckan och har lediga helger så att jag kan cykla ute i vår. Mycket av träningen gör att återhämtningen blir bättre. Jag har genomfört vättern tidigare, dock inte tre veckor efter marathon. Men det är en utmaning.
  3. gå mer ytterligare 30 kilo i vikt. Beroende på tiden så är det genomförbart. Jag kommer inte att gå ner dem till jul även om det är ett önsketänkande. Men om jag kan få bort så mycket som möjligt innan marathon så är det bra. Resten får jag ta under sommaren. Realistiskt? ja det är det beroende på tiden det med. Eftersom jag har den övervikten så kommer det at finnas att ta av.

Vad har du för mål???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar