måndag 13 februari 2012

Healing

Funderar jag på att prova. Har hört att det skall kunna ge energi. Just nu har jag verkligen ingen energi. Det svider i ögonen för jag är så trött och ändå sover  och sover. Är nog egentligen igelkott och skall inte vara vaken alls just nu.

Så fårt någon säger något får jag lägga band på mig för att inte explodera. Det är sällan det är så stora saker så att det är värt en explossion men det är så jag spontant reagerar. Jag skulle vara vilja sova eller resa bort och bara vara Kicki. Just nu vet jag inte vem jag är egentligen.

På jobbet är det fullt upp, nu har jag i allafall fått svar på att jag har 100 procent året ut. Och att flytten till Visby inte blir av till sommaren. Tack och lov känner en del av mig. Den andra delen säger skit också. Hade jag börjag i Visby hade jag vairt tvungen att ändra på mina vanor och träning. Det kanske hade behövts. Nu måste jag ta beslutet själv att göra det. Men jag är för envis och stark (dum) för att göra något åt min situation. Jag skall klara det om det så skall vara det sista. Men egentligen vet jag inte varför. Jag får inget för att jag gör det och nu sliter det mer på kroppen än gör nytta. Trotts detta kommer jag att fortsätta det vet jag.

Önskar ibland att någon tog över mitt liv och redde upp saker och ting. Sen sa till mig "Kicki, gör du så här så kommer det att bli bra" nu måste jag komma på det själv och då rullar det på i gamla spår. Vet ni, kommer man tillräckligt långt ner i spåren/diket är det svårt att komma upp. Då är det lättare att köra vägen fram fast i diket ;)

2 kommentarer:

  1. Healing? Ursäkta men är det inte hokus pokus lureri med pengar?
    Det är bara du själv Kicki som kan veta hur du vill leva ditt liv, vad du blir glad utav, vad som ger dig energi och vad som tar...
    Sedan är det bara att börja plocka bort och lägga till.

    Livet är föränderligt och det som känns rätt och bra idag kommer kanske inte att göra det om ett halvår eller år, men vi ska försöka leva i nuet, för framtiden vet vi ingenting om, och tur är nog det tror jag.

    Kram på dig vännen! Och förresten, har du lyssnat på Lasse?

    SvaraRadera
  2. Åsa: Det kanske men de kan också fungera ;)

    Lyssnar på Lasse till och från har en favorit och den säger en del om mig. "jag får lixom ingen ordning på mitt liv" :D KRAM

    SvaraRadera